Top
  >  EUROPA   >  Weekend w Trójmieście. Gdańsk & Sopot poza sezonem.
gdansk_atrakcje
Listopadowe promocje lotnicze skłoniły nas do wybrania się nad nasze, Polskie morze. Jest to pierwszy raz, gdy po Polsce podróżujemy drogą powietrzną. Jak jednak nie skorzystać z promocji i nie lecieć za jedyne 34 zł?! Nie odwiedziliśmy jednak całego Trójmiasta, a jedynie - lub aż - Gdańsk i Sopot. Był to nasz pierwszy raz i jesteśmy zachwyceni!! Sopot to oaza spokoju, a spacery po plaży i molo to czysty relaks. Gdańsk natomiast obfituje w tak liczne atrakcje, że byliśmy w stanie zobaczyć tylko część. Listopad to najmniej turystyczny okres w roku, dzięki czemu możemy wszędzie wejść bez kolejek, nie przebijać się przez tłum. Niektóre atrakcje  - w sezonie płatne - teraz zobaczymy za darmo. Ceny za nocleg czy w restauracjach są niże, możemy więc nasz wyjazd zorganizować "budżetowo".

SPACER PO SOPOCIE

Po Molo moglibyśmy spacerować bez końca! Wyobrażam sobie, że w sezonie musi tu być tłum ludzi. Spacer wzdłuż plaży to też niemała atrakcja, tam już w ogóle byliśmy prawie sami <3 sopot_molo sopot_molo sopot_molo sopot sopot_molo Kolejnym symbolem Sopotu, zaraz po Molo jest Opera Leśna. W Listopdadzie, a dokładniej od 16 października do 27 kwietnia 2018, w godzinach 11.00-15.00 mamy możliwość zwiedzania Opery za darmo.  opera_lesna_sopot "Opera Leśna to unikatowy obiekt wybudowany w 1909 r., po wielu latach użytkowania została poddana gruntownej przebudowie. Głównym jej celem było nie tylko wyremontowanie wysłużonego już obiektu ale także dostosowanie go obowiązujących współcześnie standardów. W wyniku tych prac powstała nowa Opera Leśna, z nowoczesną infrastrukturą zarówno dla widzów jak i artystów, przy zachowaniu jej unikalnego klimatu.

Ilość miejsc na widowni wynosi 5047, ale możliwe jest zwiększenie ilości miejsc dla widzów po złożeniu 4 pierwszych sektorów do 5579 szt. Całkowicie nową widownię przykrywa dach o powierzchni 3600 m2, a jego wysokość od poziomu posadzki widowni w najwyższym punkcie wynosi 32 m. Waga samej membrany to ok. 4 ton. Waga całej konstrukcji stalowej dachu wynosi ok. 950 ton, zaś waga konstrukcji wsporczej użytej do montażu konstrukcji głównej wynosiła 800 ton."*

Pochodziliśmy również trochę po mieście, zobaczyliśmy Krzywy Domek, Kościół Św. Jerzego, czy Rynek. gdansk_molo sopot_krzywy_domek sopot

JEDEN DZIEŃ W GDAŃSKU

Do Gdańska przyjechaliśmy z Sopotu w 20 minut za jedyne 3,80 zł. Komunikacja Miejska w Trójmieście działa bardzo dobrze, więc można - tak jak my - mieszkać w jednym mieście i dojeżdżać do innych. Wyjątkowo przed zwiedzaniem zrobiliśmy sobie w Google Maps krótką listę miejsc, które chcielibyśmy zobaczyć. Okazało się jednak, że pomimo iż lista krótka, to i tak brakło nam czasu.
Nasz spacer rozpoczeliśmy od Bramy Wyżynnej, obok której znajduje się również Brama Złota. Następnie ulicą Długą dotarliśmy na Stare Miasto, gdzie zobaczymy min. Fontennę Neptuna, Ratusz czy Długi Targ. gdansk_atrakcje gdansk_atrakcje gdansk_atrakcje gdansk_atrakcje gdansk_atrakcje_fontanna gdansk_atrakcje Następnie skręcamy w lewo i kierujemy się w stronę Bazyliki Mariackiej. Pokonujemy 409 schodów i jesteśmy na szczycie wieży, skąd rozpościera się niesamowity widok na całe miasto. Z Bazyliki wracamy na Starówkę, skąd zmierzamy do Bramy Zielonej. Następnie spacerujemy wzdłuż nabrzeża podziwiając okoliczną architekrurę, aż dochodzimy do Bramy Mariackiej. Ten punkt to idealne miejsce na sesje zdjęciową. Brama prowadzi nas na ulicę Mariacką, która jest tak urokliwa, że nie można przejść obok obojętnie. Idealny Insta Spot 😀 gdansk_atrakcje gdansk_ul_mariacka gdansk_ul_mariacka gdansk_ul_mariacka gdansk_bazylika_mariacka gdansk_bazylika_mariacka gdansk_bazylika_mariacka Ulicą Mariacką wracamy ponownie do punktu wyjścia, gdzie postanawiamy zrobić przerwę na obiad. Najedzeni i napojeni, orientujemy się, że za oknem robi się już ciemno  - jest około 16 - więc postanawiamy zamiast na Górę Gradową, pójść do Muzeum Drugiej Wojny Światowej.  Znowu kierujemy się w stronę Bramy Zielonej i nabrzeżem - mijająć wiele innych atrakcji - docieramy pod bardzo oryginalny budynek Muzeum. gdansk_muzeum_2ws gdansk_muzeum_2ws gdansk_muzeum_2ws gdansk_muzeum_2ws gdansk_muzeum_2ws Jeśli będziecie w Gdańsku tylko jeden dzień - tak jak my - przełóżcie zwiedzanie Muzeum na inny raz. Jest ono na tyle duże i ciekawe, że przeznaczyć na nie trzeba około 5 godzin. My mieliśmy jedynie dwie i było to zdecydowanie za mało. Po zwiedzaniu Muzeum, skierowliśmy się ponownie w stronę centrum, mijając Most Wartka oraz Napis Gdańsk. Następnie udaliśmy sie w stronę stacji i wrócilismy do Sopotu. gdansk_atrakcje gdansk_atrakcje

TRÓJMIASTO PRAKTYCZNIE

Do Trójmiasta - jak wspomniałam wcześniej - dotarliśmy drogą powietrzną z Krakowa. Lot kosztował nas 34 zł. Z lotniska kursują autobusy do Gdyni, Gdańska czy Sopotu. My wybraliśmy ten ostatni i linią 122 za jedyne 3,20 zł dojechaliśmy aż do centrum Sopotu. Na miejscu wynajeliśmy pokój w hostelu, który był nasza bazą wypadową. Tak w Sopocie jak w Gdańsku znajdziemy wiele jadłodajni czy barów, w ktrórych za około 15 zł zjemy bardzo dobry, "domowy" obiad. Większość otwarta jet od godziny 10-11, więc trochę za późno na śniadanie ale już idealnie na wspomniany obiad.     Warto sprawdzać oferty różnych restauracji, ponieważ w martwym sezonie mają one wiele ciekawych promocji, happy hours. My dzięki jednej z nich jedliśmy np. pyszne śniadanie w naleśnikarni Fanaberia w Sopocie. Od 10 do 12 naleśnik plus kawę/herbatę dostaniemy za jedyne 10 zł. Po Trójmieście najlepiej przemieszczać się Szybką Kolejką Miejską, czyli tzw. SKM. Jeździ często, szybko i jest niedroga. Jest to idealne połączenie pomiedzy Gdańskiem, Sopotem i Gdynią. *- źródło "http://operalesna.sopot.pl/ciekawostki" gdansk_atrakcje gdansk_atrakcjegdansk_atrakcje gdansk_atrakcje gdansk_atrakcje gdansk_atrakcje

Comments:

• Styczeń 2, 2018

Super zdjęcia! Ja uwielbiam Trójmiasto. Po sezonie wyjazd do Gdańska, czy Sopotu ma zupełnie inny wymiar 🙂