budapeszt-na-weekend-parlament

Przejazdem w Budapeszcie

pobrane English translation below ⇓⇓⇓

W drodze na Chorwację i UMF postanowiliśmy spędzić jedną noc w Budapeszcie. Po kilkugodzinnej drodze, na miejsce dotarliśmy około godziny 13:00. Szybki check-in i ruszamy zwiedzać miasto. Nie kłamał ten kto mówił nam, iż jest tu pięknie… duże miasto pełne zabytków, uroczych widoków z Dunajem po środku. Dobre zarówno na romantyczny weekend we dwoje jak i rodzinny wypad. Jedno jest pewne w kilka godzin nie można tu zrobić zbyt wiele. Nie mniej jednak coś tam zobaczyliśmy 🙂

Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od dotarcia nad Dunaj. Przestrzeń wzdłuż rzeki pozytywnie nas zaskoczyła, wszystko fajnie zagospodarowane, pozwala spędzić tam dość dużo czasu, nie nudząc przy tym. Tam zobaczyliśmy wzgórze z zamkiem królewskim oraz budynek parlamentu.

budapeszt budapeszt-most budapeszt-most-lwy budapeszt-zamek budapeszt-zamek
Kolejną rzeczą, na którą się zdecydowaliśmy była przejażdżka zabytkową kolejką Sikló z roku 1870 na Wzgórze Zamkowe. Uwielbiamy punkty widokowe z możliwością zobaczenia panoramy miasta, dlatego też i tym razem byliśmy bardzo zadowoleni z takiej możliwości. Z góry przede wszystkim podziwiać można  centralną część miasta z Parlamentem po lewej stronie.

budapeszt-kolejka budapeszt-kolejka-parlament budapeszt-parlament

W dół zdecydowaliśmy się zejść pieszo, ale można też oczywiście zjechać tą samą kolejką. Koszt w jedną stronę to 1200 HUF, w obie strony 1900 HUF.

Stamtąd udaliśmy się na ulicę Vaci,  gdzie zjedliśmy obiad. Ciekawostka: wiele restauracji serwuje tzw. turist menu, a w jego skład wchodzi np: zupa gulaszowa, naleśnik z kurczakiem w sosie pomidorowym i do tego lokalne piwo. Fajna opcja dla tych, którzy lubią tak jak my spróbować tradycyjnych dań.

Poza tym zobaczyliśmy też Bazylikę Św. Stefana oraz Wielką Synagogę lecz jedynie z zewnątrz, Wielką Halę Targową oraz podczas spacerów (bo przemieszczaliśmy się wszędzie pieszo) zobaczyliśmy wiele ciekawych uliczek i budynków.

budapeszt-hala-targowabudapeszt-hala-targowabudapeszt-bazylika-sw-stefanabudapeszt-pomnikbudapeszt-most budapeszt-most budapeszt-most budapeszt-pomnik budapeszt-uliczka budapeszt-lizard

Na tym zakończyliśmy nasz pobyt w Budapeszcie , a przed południem następnego dnia ruszyliśmy już w drogę na Chorwację… ale to już inna historia  🙂

pobrane English

On the way to Croatia and UMF we decided to spend one night in Budapest. After a few hours of driving, we arrived at our destination around 1 pm. We quickly checked in and went to see the city. The person who told us that Budapest was beautiful wasn’t lying… big city full of monuments, nice views with Dunube river in the middle. Budapest is good for romantic weekends and family visits as well. One thing is clear: you can’t see too much here in a few hours, but we saw something 🙂

We started our sightseeing from Dunube river. The riverside suprised us in a positive way. There were a lot of things around and nice views gave us a chance to spend a nice time here without getting bored. There we saw, for example, Castle Hill and Parliament.

The next thing we decided to do was ride on the Castle Hill by a Sikló -a funicular railway  built in 1870. We love view points where you can see a panorama of the city, so we were very happy that we could find one here. From the top you can see mainly the city centre, Parliament on the left and Dunube river.

We decided to walk down the hill, but you can also use the same railway. Cost: one way 1200 HUF, both ways 1900 HUF.

From there we went on Vaci Street where we ate dinner. Tip: a lot of restaurants have tourist menus, where you can find for example: gulash soup, pancakes with paprika chicken and tomato souce and local beer. Good for people like us, who like to try local dishes.

We also saw St. Stephen’s Basilica and Dohany street Synagogue, but only from the outside, Great Market Hall and a lot of nice streets and buildings, because we walked everywhere.

That’s all from Budapest. Next morning we got back on the road to Croatia… but that is a different story 🙂

2 Comments

1. Przepiękny Budapeszt 🙂 Marzenie moje małe, które postaram się zrealizować za rok 🙂