luggage

Dlaczego do Chorwacji najlepiej jechać samochodem!

W tym roku po raz pierwszy wybraliśmy się do Chorwacji samolotem (podróżowaliśmy z Londynu), wcześniej w mniejszej lub wiekszej grupie zawsze jechaliśmy samochodem. Mając oba doświadczenia za sobą, chcę wam powiedzieć dlaczego uważam, że do Chorwacji warto jechać właśnie samochodem.

CHORWACJA SAMOCHODEM

1. Niezależność

Jadąc samochodem mamy pełną swobodę wyboru trasy. Droga do Chorwacji to około 15h spędzonych za kółkiem i na pewno wygląda to gorzej niż 2h lotu. Jednak jadąc większą grupą, można tak rozłożyć czas i siły, aby tej trasy nie odczuć. Super pomysłem jest też przystanek/ nocleg w połowie trasy. My w ubiegłym roku zatrzymaliśmy się w Budapeszcie ⇓⇓⇓

Przejazdem w Budapeszcie

2. Bagaż

Poza wyborem trasy mamy też swobodę w dobiorze bagażu. Jadąc samochodem możemy zabrać praktycznie wszystko. Z najbardziej praktycznych rzeczy jakie dotychczas ze sobą zabieraliśmy, wymienię: rowery, turystyczną lodówkę czy też matarac. Pewnie powiesz, że do samolotu też to wszystko można zabrać, no tak, ale cena za bagaż może wówczas „zabić” :/

3. Zwiedzanie

Długość lini brzegowej Chorwacji to aż 5835 km! Dlaczego więc ograniczać się tylko do jednego miejsca? Poza tym przecież, to piękne państwo, to nie tylko wybrzeże, a także Parki Narodowe, góry, wyspy. Mając do dyspozycji samochód te wszystkie miejsca są w zasięgu naszej ręki 🙂

Park Narodowy Krka

Park Narodowy Jezior Plitwickich

4. Plaże

Jak już wcześniej wspomniałam, Chorwacja ma bardzo bogatą linię brzegową. Jedne plaże ( popularne i zatłoczone) są łatwiej dostępne, inne natomiast wymagają trochę wysiłku, aby się do nich dostać. To właśnie te drugie, oddalone od miast i mniej znane są najpiękniejsze! Choć powiem szczerze, że z roku na rok turystów przybywa, więc spieszcie się odkrywać jeszcze niezaludnione perełki Chorwacji 😉

beautiful-beach-murvica-croatia murvica-croatia

5. Alternatywny nocleg

Ostatnią z zalet jest wykorzystanie samochodu jako formy noclegu. Zarówno tego zaplanowanego jak i wynikającego z niekorzystnego zbiegu okoliczności ( pomyłka przy rezerwacji, oszustwa itp).

Mam nadzieję, że przekonałam was do wysiłku jakim jest kilka ( kilkanaście) godzin w samochodzie i sami pomyślicie nad taką właśnie formą podróży. Jeśli potrzebujecie porad dotyczących tego typu podróży, śmiało zadawajcie pytania w komentarzach 🙂

13 Comments

1. Zdecydowanie samochód to lepszy wybór. W końcu jak będziemy mieli dość Chorwacji, to będziemy mogli pojechać do Czarnogóry 😉

2. Racja! Moi rodzice właśnie byli i nie woobrażali sobie inaczej tam pojechać, niż samochodem 😉

3. Z jednej strony samochód to wolność. Z drugiej w przypadku Chorwacji to spory koszt. Benzyna jest tu droga, parkingi w miastach słono kosztują, a autostrady, które generalnie ułatwiają jednak przejazd przez ten kraj, też do tanich nie należą. Obecnie jestem w Zadarze i przez najbliższe dwa tygodnie będę zjeżdżać Chorwację korzystając z transportu publicznego, który jak wszystko tutaj również tani nie jest. Niemniej wydaje mi się, że w ogólnym rozrachunku wyjdzie mi mniej, niż gdybym miała jeździć wszędzie własnym samochodem.

• Masz tu dużo racji, bo Chorwacja generalnie jest droga :/ Jednak jadąc grupą 4-5 osób, te koszty rozkładają się całkiem przyzwoicie 🙂

4. My pojechaliśmy spontanicznie, całkowicie w ciemno! Była połowa września, wiec na drogach luz i pełno wolnych pokoi 🙂 Owszem- autostrady nie są tanie, a parkingi przy atrakcjach typu Pałac Dioklecjana w Splicie drogie, ale wciąż jest taniej niż na zachodzie Europy.
    Przystanek w Budapeszcie jest fantastycznym pomysłem- stolica Węgier mnie oczarowała 🙂

5. Jestem przekonana, córka była w tym roku autkiem. My chyba na następne wakacje się wybierzemy.

6. Za kazdym razem jak jechalam na Chorwacje bralam samochod. Absolutnie sie zgadzam, ze dzieki temu mozna byc bardziej niezaleznym i zwiedzic prawie caly kraj. A na dodatek zwiedzilam raz Wenecje, bo w koncu to nie jest tak daleko. Zawsze nocowalam przy granicy ze Slowenia, akurat tak sie rozkladala podroz.

7. W tym roku zastanawialiśmy się nad Chorwacją, ale właśnie ze względu na konieczność dojazdu samochodem odpadła. Nie ze względu na nas – ale naszą 2,5-letnią córkę. Niestety, taka podróż to na nią jeszcze za dużo. Ale mam nadzieję, że już w przyszłym roku… 🙂

8. Bardzo przydatne informacje dla tych którzy akurat mają samochód.My nie mamy więc wybierzemy się za rok wakacyjną linią turystyczną za ok 450 zł którą proponuje http://www.24travels.pl i będziemy poruszać się komunikacją lokalną.

9. Loty samolotem w teorii ogranicza i niweluje klimat podróżowania, ja też do Chorwacji jechałam samochodem – po drodze jest zawsze coś do zobaczenia!

10. Nigdy nie byłam w Chorwacji, ale jest na mojej liście i na pewno będzie to wyjazd samochodem 😉

11. Planujemy z rodziną zwiedzić Chorwację w przyszły, roku. I tak – wybieramy się samochodem. Głównie dlatego, że oprócz samej Chorwacji, chcielibyśmy zobaczyć także piękne miejsca po drodze.